četvrtak, 22. prosinca 2011.

Homeless World Cup - Mexico City 2012



27.08.2010 - U zapisu sa prošlogodišnjeg Sarajevo Film Festivala zabilježio sam i ovo: “... Taj isti dan ostalo nam je da uveče pogledamo dokumentarni film Kick Off. Ovaj film sam odabrao jer sam u sinopsisu vidio da se radi o svjetskom prvenstvu u malom fudbalu (street soccer) za beskućnike. I s obzirom da sam ja nepokolebljivi vjernik u iscjeliteljsku moć fudbala, i da se ipak ne radi o ovom drugom fudbalu (FIFA, UEFA, Champions League, EPL... soccer) u kojem je potreba za jednim temeljitim egzorcizmom svakim danom sve očiglednija, to mi se ova tema učinila vrlo intrigantnom, kako bi to rekla uvažena selektorica Rada Šešić. U filmu ljudi od krvi i mesa koji su spletom, ne nesretnih, nego životnih okolnosti završili na ulici zbog droge, sitnog kriminala, alkoholizma ili nečega trećeg, predvođeni trenerom Gilbertom Prilasnigom, koga znamo kao dugogodišnjeg igrača Šturma u vrijeme kada je ovaj klub vodio Ivica Osim, uz prisustvo studenta režije Huseyna Tabaka, koji i sam zaljubljenik u film pravi film o njima i bodri ih sve vrijeme, i radnika Caritasa, pripremaju se za svjetsko prvenstvo u Melburnu stičući tako prijeko potrebno samopouzdanje za pobjede na terenu, i mnogo bitnije, van njega. Pa tako gledamo Serkana, glavnog igrača, kako slavi što je napokon dobio vizu dva dana prije polaska, i to nakon što je izgubio svaku nadu, njegovog saigrača koji radi noću kao čistač i ujutro odlazi na trening i koji sâm u jednom trenutku kaže: „... ponekad osjećam da će mi se tijelo slomiti“, dok za golmana kasnije, u razgovoru sa režiserom, saznajemo da je i na prvenstvu imao problema sa alkoholom, ali da je u međuvremenu našao posao, djevojku, i da će ići da po prvi put vidi svog sina. Možda je zvučalo pretjerano kada sam na q/a poslije filma rekao da mi je gledanje ovog filma bilo uzbudljivije od nedavno završenog svjetskog prvenstva u fudbalu, ali stvarno sam to mislio.”

22.12.2011 - U članku “Bh. nogometna selekcija beskućnika ide na SP” objavljenom na portalu Radio Sarajeva prije dva dana (http://www.radiosarajevo.ba/novost/70119/bh-nogometna-selekcija-beskucnika-ide-na-sp-), između ostalog stoji i ovo: “[b]oje naše zemlje na Homeless World Cup-u koje će se u oktobru naredne godine održati u Mexico City-u, braniće reprezentativci iz Sarajeva, Banja Luke, Tuzle, Doboja i opštine Doboj Istok pod selektorskom palicom Elmedina Škrebe... BiH će po prvi put nastupiti na ovom prvenstvu s obzirom na to da je tek od 22. avgusta ove godine postala članica Homeless World Cup-a... U našoj zemlji ne postoji zakonska regulativa o tome ko je beskućnik, tako da ranije i ne bismo mogli nastupiti na ovom takmičenju. Sada postoji 11 kategorija, među kojima su i povratnici, raseljeni, osobe koje borave u kolektivnom smještaju, bivši ovisnici o drogama... tako i našu zemlju predstavljaju momci koji pripadaju jednoj od ovih kategorija.”

Poželio bih našim igračima da im ovo iskustvo, kao što je to bio slučaj sa junacima filma Kick Off, donese pozitivnu promjenu u njihovim životima. Sretno Zmajevi!   

2 komentara:

  1. Sretna ti Nova godina, dragi PF!
    :)

    OdgovoriIzbriši
  2. koka - draga KK, kako rekoh sto podatniju Novu godinu zelim because you more than deserve it :)

    OdgovoriIzbriši